Office 2010

iunie 19, 2010 at 11:23 am Lasă un comentariu

Office 2010 Professional

Office 2010 Professional

Dupa cum stiti de curand a aparut o noua versiune de Office: Office 2010.

Intrucat sunt foarte multe lucruri de tratat pe tema Microsoft Office, imi doresc pentru inceput sa fac o scurta introducere, avand in vedere istoria si evolutia pachetului de servicii de la Microsoft.

Dupa exact 10 ani de la lansarea oficiala primului sistem de operare Microsoft (MS-DOS 1.1, aparut in anul 1982), se scoate pe piata pachetul Office 3.0. Pachetul venea cu Word versiunea 2.0, Excel 4.0a, Powepoint 3.0 si suport pentru mail. Se pare ca adevaratul succes pe care l-a avut Microsoft cu Office se simte in 1995, an in care s-a lansat Windows 95, primul sistem de operare multi tasking (platforma ce suporta mai multe operatii simultane), cu celebra bara de start pe care si astazi o mai folosim impreuna cu desktopul. Office 95 venea in doua variante: Standard si Professional. Singura diferenta dintre cele doua era aplicatia Access 7.0, ce permite crearea si gestionarea bazelor de date. Din 1995 pana in ziua de astazi Microsoft nu a stat deloc intr-un loc, lansand inca 5 variante Office si 6 sisteme de operare.

De-al lungul timpului, de la Office 95 pana la viitoarea versiune 2010, s-au adaugat separat diferite aplicatii, cronologic mentionate fiind Outlook (’97), Photo Editor 3.0 (’97), Publisher 98 (’97), Small Business Financial Manager 98 (’97),Frontpage (’00), PhotoDraw (’00), InfoPath (’03), pana la ultima versiune a Office 2007, ce contine un plus de aplicatii fata de versiunile anterioare – Accounting Express, Groove, OneNote, Communicator, Enterprise Content Manager, Electronic Forms, Information Rights Management and Policy Capabilities.

Sunt sigur ca foarte multe dintre programele Office lansate din 2007 incoace sunt total necunoscute pentru multi dintre voi si de aceea voi face un scurt rezumat pentru fiecare in parte.

Microsoft Acces este un program de management baze de date si are capacitatea de a importa date din MySql, PostgreSql, Outlook, SharePoint. Este deseori folosit pentru dezvoltarea de aplicatii software cu ajutorul Visual Basic.

Microsoft Publisher, aplicatie cu care la fel nu prea se poate lauda Microsoft din cauza popularitatii scazute, permite crearea de site-uri web in format html, printr-o interfata prietenoasa si sta la dispozitia celor care nu cunosc html ca limbaj de programare si nu au nici un fel de experienta in domeniul web-ului. Publisher iti permite sa realizezi un site format din tabele, coloane, linii, grafica si continut text. Nu este prea folosit pentru ca “manjeste” codul sursa in asa masura, incat incarcarea paginilor devine greoaie, iar vizibilitatea pentru Google pare foarte mica.

InfoPath, o aplicatie la fel foarte putin cunoscuta, are unicul rol de a citi fisierele .xml si detecta greselile de programare in acestea. Permite de asemenea atasarea de semnaturi digitale in fisiere xml, astfel incat autorul de origine sa devina cunoscut prin propria creatie.

Microsoft Groove, mai tarziu numit SharePoint Workspace, permite sharingul de documente intr-un cadru restrans, mai specific local, pe grupuri de indivizi. Fiecare dintre membrii de drept al documentului pot participa cu imbunatatiri sau modificari in timp real.

O alta aplicatie care mi s-a parut interesanta si practica pentru firmele mici sau mijlocii este Microsoft Office Communicator. Aplicatia pare trasa din Windows Messenger, dar are un scop cu totul altul decat socializarea in timpul liber. Angajatii unei firme sau un grup de oameni se pot loga prin Office Comunicator si astfel, fie prin sistemul de instant messaging, fie voice sau conferinta video, pot discuta despre problemele si proiectele pe care le au la servici, totul – intr-un mediu securizat de serverele Microsoft. Pe langa instrumentele necesare de care au nevoie, angajatii si supervizorii lor isi pot imparti si calculatoarele prin desktop sharing, astfel fiecare putand avea acces la celalalt in calculator direct.

Functia de desktop sharing este una potrivita pentru momentele de dificultate pe care le pot intampina angajatii la calculator, inginerul sau seful putand rezolva astfel problema de sistem pe loc, fara a se deplasa la calculatorul cu pricina.In afara de Word si Excel, aplicatii pe care toata lumea le-a testat intr-o oarecare masura, trebuie sa amintim si Outlook, programelul care face mai usoara comunicarea via email.

Acesta este compatibil cu orice serviciu de email web browser ce ofera acces la protocoalele POP3 sau IMAP. Gestionarea emailurilor este mai usoara prin Outlook, permite importarea unui numar nelimitat de conturi (astfel, daca detineti multiple adrese de email, le puteti accesa si folosi dintr-un singur loc)! Outlook este agreat in special de firmele mici si mijlocii pentru usurinta folosirii lui si controlul simplu asupra aplicatiilor si emailurilor care sunt hostate local.

Acum, ca am discutat in mare despre aplicatiile din interiorul pachetului Office si am pus accent pe cele mai putin cunoscute, vreau sa vorbesc despre lansarea Microsoft Office 2010, asteptata pentru mijlocul anului 2010.

Versiunea mult asteptata va fi lansata sub nume de cod Office 14, si reprezinta o suita importanta de programe incredintata in special firmelor cu multi angajati. Noul pachet Office vine pentru prima oara in varianta x64, dedicata sistemelor de operare Vista si Windows 7; pentru Windows XP, va fi disponibil in 32 biti.

Office 2010 reprezinta in acelasi timp debutul Word, Excel, PowerPoint si OneNote in varianta GRATIS, rulat online direct din browserul dvs pe site-ul Microsoft. Cele 4 programe oferite de acum gratuit de catre Microsoft pot fi accesate si acumi: aici.

Ele merg rulate fara a instala vreun soft pe calculatorul dvs, singura cerinta fiind crearea unui cont pe site-ul Microsoft. Pana acum stim ca Office 2010 varianta profesionala va ajunge la 500 de dolari, dar cea mai ieftina disponibila, Home Edition, nu va trece de 150 USD.

Spre uimirea mea, cerintele de sistem pentru Microsoft Office 2010 vor fi mici, astfel putand fi rulate de aproape toti utilizatorii. Configuratia minima ceruta pentru noul produs Microsoft este: 500 mhz processor, 256 memorie ram si 3.5 Gb spatiu liber pe disk. Nu stiu ce parere aveti voi, dar eu cred ca poate rula si pe un Pentium 2!

Siteul oficial Microsoft Office
Sursa Articolului

Reclame

Entry filed under: Diverse.

Internet Explorer 9 (Platform Preview 2) Informații noi despre Windows 8, scăpate pe internet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


iunie 2010
L M M J V S D
« mai   iul. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

%d blogeri au apreciat asta: